Fredag till söndag

I fredags var det barnpassning som gällde. Inte vilken som helst utan söta Filippa, min sambos systerdotter på snart fyra år! Vi åkte till Täby, till svärföräldrarnas hus och passade henne där. Hon känner sig trygg där och det finns massa leksaker där! Vi var där redan nio på morgonen och jag och Filippa lekte inomhus fram tills lunch. Då käkade vi och gick sedan ut i snön! Hade snöat under natten och hela morgonen/förmiddagen så vi hittade en bra backe och åkte pulka och snowracer. Det var grymt kul, men också ganska svettigt att ta sig upp för backen. Hade glömt allt det, hur roligt det är och hur det bara bubblar upp skratt när man far ner för backen! :)

Bild tagen i pulkabacken med älsklingens mobilkamera, d.v.s. inte så bra kvalité.

Sedan begav vi oss hemåt på kvällen och sov ganska tidigt då jag var trött från dagen som gått och älsklingen mådde inte riktigt bra. Lite sjukling hela veckan har han varit. Är det inte det ena så är det det andra! ;P

Lördagen blev det en lååång sovmorgon, vaknade först vid halv nio men somnade om... Till halv tolv! Sköönt! :) Blev mest slappe här hemma hela dagen. Fick inget vettigt gjort. :P Lagade denna goding till middag och sedan fick jag en överraskning vid tv:en. Hur kunde jag ha missat att melodifestivalen drog igång denna helg??!!! Det blev att titta på den, jag tyckte det var bra att Emilia gick vidare. Brydde mig inte så mycket om Alcazar eller Marie Serneholt gick vidare till globen, men så här i efterhand tycker jag nog att Maries låt var bättre. Caroline af Ugglas har aldrig varit någon favorit och inte denna gång heller, Shirley Clamps låt var ingen hit alls tycker jag. Aja, helt okej låtar till Globen iaf! Sedan blev det ännu mer tv med Made in Sweden som vi missade i veckan och På Spåret kollade vi inte heller på i fredags så det såg vi igår. Sedan blev det ännu mer tv då vi bläddrade förbi filmen Behind Enemy Lines och kollade på den, som slutade strax efter halv två! Galet mycket tv!

Ställde klockan på tio idag, söndag, men vaknade vid nio igen. Var tänkt att jag skulle plugga idag. Och det gick bra tror ni? Nää. Pratade med päronen i tele, skulle kolla Anjas åk idag, som tyvärr blev inställt, städade badrummet och duschade. Dagen sprang iväg och sedan var det dags att bege sig till Täby för söndagsmiddag och kom hem igen vid tio.

Långt upprabblande inlägg, men så blev det idag! Kan bjuda på lite fler bilder från pulkaåkningen. :)

Jag hoppar i pulkan först!

Posar i slutet av backen!

Ha en skön natts sömn! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad mysigt ni såg ut att ha! :) Pulka äger :)

2009-02-09 @ 18:57:27
URL: http://mariaekbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0