Måndag till onsdag

Måndag: Då slappade vi mest. Jonas åkte in och skrev tenta och jag satt framför datorn mest. När vi hade käkat en sen lunch ville jag lägga mig i solen, men då beslöt den sig för att gömma sig bakom ett moln. Så då blev det in igen och inget plugg blev gjort den dagen heller. Har varit dåligt med plugg på sista tiden. :P Skulle gått med Cindy på kvällen, men jag bangade. Jag bara orkade inte. Kvällen gick, kollade på sista avsnittet av High Chaparall. Mike Tyson är ju helt drogad alltså, fy fan vad dekad han är. Det var den dagen typ!

Tisdag: Denna dag innebar praktik! Det gick bra, var trevligt att få träffa nya läraren, eftersom min handledare fått barn. När jag kom hem väntade det kläder i postlådan! :D Dessa kläder (de tre från H&M) och dessa kläder (svarta capri och vita mjukiscapri), fick jag hem. Båda byxorna var bra, men klänningen kände jag mig stor som ett hus i och det skitsnygga bruna linnet, var väldigt urringat och man såg behåbanden på sidorna. Hade varit tvungen att ha ett linne under och då är det inte värt det. Den svarta tunna toppen är superskön, har den på mig nu. :D Sedan slängde jag mig i solen en timme och precis när jag skulle bege mig iväg på soare kom Carro och Filippa (typ ingen vet vad det betyder, så här kommer den bästa förklaringen jag kunde hitta: Norstedts synonymordbok "Ord för ord" (1992) ger följande betydelse: soaré = aftonunderhållning, aftonföreställning, aftonsamkväm, kabaré, jfr. fest. Ordet härstammar från franskan, där ordet soir betyder afton, eftermiddag eller kväll, medan soireé (uttalas som soaré) betyder afton eller aftonens lopp (dans la soirée = under aftonens lopp), eller aftonunderhållning, "vad som sker under aftonen" (Fransk-svensk ordbok)). Jag åkte till min praktik och kollade på deras soaré som arbetslaget gjort. Barnen var jätteduktiga. :D Den hette "Vänner för livet" och det handlade om barnen som bodde i Vänskapsdalen. Det flyttade in en ny familj som var lite tjurig och grinig. Barnen försökte muntra upp dem med dans och musik, cirkus, roliga skämt/sketcher och lite sånger sjöng dem också. Det var kul att se och de var superduktiga! :D

Onsdag: Idag pratade jag med Emma, jag har solat ute ganska länge och fastnat lite vid datorn. Nu på kvällen blev det grillning vid Edsviken. :D Mysigt! Korv med potatissallad och sallad. :)



Elin, Petra, Maria och Tobias sitter på klippan och myser! :)


Hasse och Maria igen! :)



Christoffer lekte, gjorde en flytande korv (se nedan), haha. :D


Lekte lite innan dess, på grillen. :P Den flytande korven, helt galet kul! :D



En fin bild på en fin älskling! :)


Så, nu äntligen har jag bloggat ikapp! Nu ska jag sova och upp och plugga imorgon bitti. Eftersom det blev grillning, Sex and the city plus lite fastnande här vid datorn och andra ställen, ikväll, får det bli så. Hoppas jag orkar upp bara, jag måste orka upp! :P Usch tycker inte om måsten egentligen, men det är så imorgon. Blir så när man skjuter på saker. 7 ringer väckarklockan tänkte jag. Ciao och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Mysigt med grillning på kvällen !

2008-05-29 @ 12:00:54
Postat av: Maria

Mysigt att ni kom :) Får träffas snart igen! :)

2008-05-29 @ 12:14:52
URL: http://mariaekbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0