Strulmorgon

Började morgonen med att bli tillfrågad om jag kunde stänga, fick då komma en halvtimme senare till jobbet. Javisst inga problem! Kom dock på att jag var tvungen att förnya mitt Sl-kort vilket innebär att jag inte kan ta buss utan måste gå till tunnelbanan och fixa det där. Halvvägs dit inser jag att jag glömt mitt kort. Fan!

Jaha... Hinner inte vända om, då missar jag anslutande bussen... Vårt gemensamma kort kan kan jag flytta över pengar till och använda det, sagt och gjort, fixar det! Kommer till tuben, maskinen för att ladda på funkar inte. Fan för andra gången!

Jaha ja... Säger till spärrgubben som ser helt nollställd ut. Vad vill du köpa? 7-dagarskort... Det kan du köpa här, har du kontanter? Ehm nej! Nähä då får du hämta ut! Fan för tredje gången!

Jaha ja... Halvspringer väl och gör det... Kommer till automaten, ingen förbindelse med banken. Fan för fjärde gången!

Jaha ja... Bara att köra en svindyr sms-biljett (45 spänn enkel resa). Kul! Det funkade iaf. Kommer på tunnelbanan och av för att ladda på kortet där istället. Nej då har pengarna inte kommit över på kortet! Fan för femte gången!

Trodde jag skulle missa bussen, men som tur var hann jag med en minut till godo... Kom till jobbet i tid iaf, dock utan laddat kort... =( Som tur var löste det sig på vägen hem, med en fin älsklng som fixade pengar och en snäll busschaufför som inte såg att jag visade upp min gamla Sl-biljett. Yes! Yes-fan, 1-5... Hoppas på mer yes än fan resten av denna vecka. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0