Igår började jag så smått...

Med LCHF-mat. Katrin Zytomierska kör det just nu och det fungerar kanon för henne, så varför inte prova tänkte jag? Igår blev det riktig LCHF-mat.

Detta till frukost/lunch:
Skulle ha blivit omelett, men misslyckades så det blev äggröra. Blev dock alldeles för salt, så åt inte allt.


Till middag:

Niccolaisoppa! Hällde dock i en skvätt grädde.

Detta har jag lagat innan, men hittade receptet på denna sida. Där finns en hel del nyttigt.

Katrin har även många goda recept i sin blogg, här och här.

På lunchen idag var det svårt att ta bort kolhydraterna (potatis) för det var kycklingpytt... Ikväll blev det dock kebabsallad, som jag fortfarande är mätt från (var två timmar sedan jag åt). Det är just det som sägs vara bra, man håller sig mätt länge, inga blodsockerfall och man blir inte sötsugen, eftersom kolhydrater är socker i princip. Vill man vara säker på att man äter rätt, bör den sammanlagda kolhydratmängden ligga runt max 10 %, d.v.s. max 10 g kolhydrater per 100 g livsmedel. Då äter man bra LCHF-mat! Ledorden är fett (kallpressad olivolja helst), grädde, kött/fisk/skaldjur och grönsaker!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0