Topp sex

Bästa bästa bästa låtarna just nu enligt mig:

Lady Gaga feat. Beyonce - Telephone

Adam Lambert - Whataya want from me
Rihanna - Rude boy
Florence & The Family - You've got the love
Familjen - När planeterna stannat
Salem Al Fakir - Keep on walking


Lady Gagas senaste singel är sjukt grym och videon är helt galen. Adam Lambert är riktigt duktig sångare, han kom två i American Idol. Alla de andra är jättesköna, bra sväng i låtarna. Är inne i en svängig period, inga lugna låtar nu. Om man jämför Salems låt med Anna Bergendahls This is my life så tycker jag att Annas har jag redan tröttnat på. Den blir väldigt mjäkig i jämförelse med Salems svängiga och samtidigt lite pampiga låt där refrängen verkligen etsar sig fast. Vilken låt är er absoluta favorit just nu?

http://clinkscalesarts.com/blog/wp-content/uploads/2009/05/adam-lambert.jpg

Slänger in lite ögongodis på godingen Adam Lambert!

Kommentarer
Postat av: Petra

Håller med om Annas låt, har oxå tröttnat på den. Däremot är den starkare enligt mig vid en första lyssning, alltså bättre i en musiktävling. Men som låt är Salems bättre, för den kan man lyssna på i efterhand. Så är ju många eurovision-låtar, man lyssnar sällan på vinnarna efteråt, haha långt blev det. Och apropå det ska jag till Oslo och kolla eurovision sen i maj! kram

2010-04-12 @ 21:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0