Full fart

Från torsdag morgon till lördag kväll har det varit fullt ös här nere i Skåne.

Torsdag spenderades i Helsingborg med systerdottern Johanna, 17 år. Vi träffades i stan för lite lunch och en shopppingrunda. Åkte hem till henne och fixade iordning oss och jag lagade käk till oss, hennes kille, en kompis till henne och till min fina Sabina. Mästerkock var jag som friterade kroketter, stekte grillkorv och kokade ihop pulverbea. Svååårt! ;) Det kom hem kompisar till Johanna på lite förfest sen åkte vi till Rydebäcks strand för lite party runt brasan och gamla godingar från stereon. Sabina och jag blev kissnödiga och hon hungrig, gamla som vi är ville vi inte kissa i skogen så vi tänkte köra till en mack eller nåt. På väg upp till bilen möter vi ca 8 poliser som är på väg mot stranden. Säkert någon som ringt, så löjligt. De visade sig vara snälla och drog efter en kvart. Vi åkte till donken och stillade våra behov. :) Väl tillbaka i Rydebäck var det bråk och tjafs så vi stack ner till stan istället. Parkerade vid kärnan och gick en bra bit till Gröningen, norra hamnen och en bit till. För att upptäcka att Johanna kompisar skulle hem så då fick vi skjuts av Sabina hem också. Lönt! Vi hade kul iaf så en misslyckad kväll var det inte. :)

Fredag kom pappa och hämtade mig i Helsingborg och vi svängde förbi en bekant på vägen, trevligt med fika! Hem och grillade hamburgare (3:e gången på sex dagar :/ ) med pappa, vilade en helvtimme sen kom Sabina. Dags att dra till vår Emma för att grilla. Det var jättemysigt, deras grannar var jättetrevliga. Han spelade gitarr, så vi släpade dit grillen och eldade i den, så vi satt runt lägerelden hela natten och sjöng och spelade! Superdupertrevligt! Och som vanligt vet Emma hur man ska få mig lite rund om föttern. ;) Drinkar, cider och shots! Roligt hade vi! :)

Lördag, igår blev det till en Johanna till, arbetskamrat som fyllde 30. Vi åkte dit och grattade sen åkte mammsen och jag ner till stan för att shoppa lite. Mötte sedan upp tjejerna, ytterligare en Johanna och Sabina för lite lunch och mys. :) Sen blev det att åka hem, slänga sig i solen och slappa. :) Så igår var jag bara hemma på kvällen. Skönt!

Nu hade jag tänkte att hoppa i duschen och sedan skriva klart mina tenta innan det bär hemåt vid två. Ett stopp på svärfars favoritställe för lunch först bara, sen åker vi.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo denna bilen är helt underbar :)

Nja, det får allt vänta några år till för vår del!

2009-05-06 @ 17:34:30
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0