Tillbaka!

Nu är jag tillbaka i bloggen och tillbaka i Stockholm eller Solna. :P

Söndagen spenderades med att åka till systeryster och fira systerdotter, den äldsta. Grattis gumman i efterskott! 17 år!!! Helt galet, känns som inte allt för längesedan du låg nyfödd i min famn sötnos. Din trevliga pojkvän visades även upp, kul! :) Håll dig till honom nu! ;) Efter kalaset skjutsades jag till flygplatsen och svärfar kom och hämtade på Bromma, tack! När jag kom hem gjorde jag något jag aldrig gjort i hela mitt liv. Jag tog min väska och packade upp den direkt! Allt, rubb och stubb! Kändes såå skönt. Städade till och med av i badrumsskkåpet innan jag ställde in prylarna där. :)

Måndag var det skola mellan 9 och 12. Vi satt kvar efteråt och hade lite boksamtal. Var trevligt och man märker att det är bra att få prata om böcker. Annars är det så privat, man läser oftast för sig själv och sedan är det inte säkert att någon annan i omgivningen läst den och har de gjort det är den oftast inte nyläst och då kommer personen i fråga inte ihåg lika mycket som jag, som har boken färskt i minnet.

Idag var det en soft dag. Jag har pysslat här hemma, tagit hand om mig själv med ett bad, ansiktsmask och så, första träningen är avklarad (så sköööönt) och sedan har jag ätit god middag med Cindy kollat tv men även pluggat det jag ska till imorgon. Behövde förbereda mig inför VFU:n, det är muntligt återberättande, alltså berätta en folksaga för barnen och ett boksamtal som ska göras. Det kommer gå fin fint tror jag! :)

Ja, nu vet ni var jag har hållit hus de senaste dagarna. Och för er som undrar var Jonas håller hus, ja han är ju självklart kvar i skåne den lyxliraren! :P


Kommentarer
Postat av: Pappa

De va trevligt att ha dej härnere !

2009-03-04 @ 10:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0