Slumdog Millionaire

Kollade på denna film för ett tag sedan. Den vann 8 Oscars och har vunnit en hel massa andra priser. D.v.s. det borde vara en kanonrulle! Jag kan förstå att andra tycker den är superbra, men jag tyckte inte om den riktigt. Den är lite för mycket "åhh det är ödet"-känsla på den. Det finns däremot väldigt starka scener och den är bra filmad. Den är inspelad i Indien så det man ser är "sant". Det jag tänkte på under en stor del av filmen är hur jävla bra vi har det i Sverige. Visst vi kan ha det tufft också, men det går inte att jämföra med hemlösa och föräldralösa barn i slumområden. Usch!!! Kontentan är: Det har snackats mycket om den, det är en sevärd film, men ha inte för stora förväntningar på den!


http://dansemacabre.files.wordpress.com/2009/02/slumdog-millionaire-poster-full-1.jpg



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker den va grymt bra, såg den på bio :)

2009-03-23 @ 16:36:26
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, tiden går fort ;)

Mm hennes hår e grymt snyggt!! Dock brukar hon inte ha lockar..tror jag inte, och själv gillar hon inte den bilden, förstår inte varför, jag tycker den e superfin :D ska hälsa henne!!



PBL är problembaserat lärande, en grejj vi kör i skolan varannan vecka.



PPD är ett test man gör, sprutar in tuberkolin under huden för o sen efter tre dagar se om man bär på tbc virus och om man behöver vaccinera sig, vi måste göra det för alla som arbetar / praktiserar på sjukhus måste kolla upp det.



Så nu hoppas jag att du förstår :)

2009-03-23 @ 18:06:43
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: petra

Det var den bästa film jag sett på länge. Sjukt bra tyckte jag den var :)

Men så tror jag oxå på ödet, men det beror väl på hur man har haft det i livet antar jag? Jag tror inte att slumpen finns osv. Jag och Peter satt som på nålar i slutet, så spännande. Så den rekommenderar jag verkligen!

2009-03-23 @ 18:46:58
URL: http://petrabackius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0