Jävla bra dag

Usch och fy för denna dag! Hoppas verkligen den slutar bättre än den började.

Det började iaf med att jag glömde mobilen på väg till undersökningen, fick gå tillbaka och hämta den. När jag väl kom fram till Östermalmstorg, så visste jag inte vilken uppgång jag skulle gå upp. Chansade och chansade helt fel givetvis. Visste inte hur jag skulle ta mig till stället. Ringde Jonas som guidade mig, tack snälla underbara bästa du! Kom fram men var tio minuter sen och man har bara tid i tjugo minuter. Fick boka om tiden till måndag och verkar slippa betala dubbelt iaf! Kollade på bågar som de tydligen har där, hittade ingen båge som var snygg. :( Så nu vet jag inte ens om jag vill beställa därifrån. Är ju såååå nöjd med dem jag har nu så vill egentligen inte byta. Det blir iaf så att jag gör undersökningen på måndag så får vi se vad de säger om synen. Jag kanske inte ens behöver nya glasögon! Bara att dessa är så skruttiga. Glasen är repiga och skalmarna är missfärgade. Vi får se på måndag helt enkelt!

Gick sedan till Akademibokhandeln för att köpa min svindyra kursbok jag lagt undan. Lycknis som är en billig och bra internetbokhandel har haft boken men den var nu slut, där kostade den 292 kronor. På Akademib. kostade den 419! Så jävla dyrt! Rena rama rånet. Aldrig mer bokhandel, bara nätet säger jag! I första hand är det lärarnas jädrans fel, varför använda en bok som inte trycks mer? Hitta en annan med motsvarande innehåll!!!

Åkte sedan och tränade, glömde vantarna och fick gå tillbaka igen hämta dem. Tänkte om jag skulle ta med mössa eftersom det var kallt innan då jag var ute, men struntade i det. Vad tror ni det gör när jag kommer ut från gymmet? Jo det snöar och blåser! Iskalllt bajsväder! Trodde bussen gick kvart över så sprang för att hinna, för att få reda på att den går 23. Skit också!

Nu sitter jag här hemma och väntar på att älsklingen ska komma hem med en flottig pizza. Lyssnar på musik så jag kan bli på lite bättre humör. Jag menar så jag inte dödar någon ikväll, och med någon menar jag Jonas.

Hoppas ni haft en fantastisk dag! Njut av det i så fall! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0