Helt slut i rutan

Igår var en riktigt bra dag om än lång! Jag lämnade in min tenta, nytt moment = ny lärare, hon verkade riktigt bra. Grundlig och nogrann med att vi förstår allt! Har hellre en övertydlig lärare! Efter skolan åkte jag hem, städade av och fixade här hemma, vilade en halvtimme och sedan var det att göra sig iordning för att åka in mot Tekniska och käka middag med älskling och kolla stand up på Syster o Bror. Det var riktigt mysigt och kul! Jag käkade en supergod förrätt, räk och kräftröra på toast med sallad, sedan åt vi båda kyckling med quesadilla potatis (potatismos mellan två tortilla bröd typ :) ), salsa och guacamole. Super duper gott! Eftersom jag börjat mitt nya liv med "endast" två svull dagar i veckan, så höll jag mig borta från dessert, smakade dock på älsklingens chokladkaka med marshmallows och nötter, sjukt god! Men endast en tugga!

Sedan var det dags för stand up, inte mindre än fyra stycken fick vi se! Thomas Oredsson, Fredrik T Olsson, Hasse Oke Andersson och Peter Wahlbeck. Alla var bra, men de hade så olika stil. Aja, älskar stand up, gott att få en riktig urladdning ibland! Skrattade så jag grät när Wahlbeck jämförde Sverige med Danmark! De har även en magiker som underhåller gästerna innan stand up:en, riktigt duktig! Fick dock bara se lite tricks med gummiband, men ändå imponerande! :D

Hela galejet var älsklingens sena födelsedagspresent! :) Bättre sent än aldrig är min melodi just nu! ;)

Idag var det skola 9-15 och när jag kom hem var jag helt slut. Har lyckats beställa en kursbok, reserverat en annan som jag ska köpa imorgon efter jag gjort min synundersökning hos Fav Optic. Ska bli spännande. Tänkte köpa nya glasögon via den sidan, alltså via nätet och företaget tillhandahåller även med synundersökningar. Så ska på den imorgon, sen ska jag beställa provbågar och se om jag hittar något som passar. De ska tydligen vara sjukt billiga! Mina nuvarande glasögon kostade 5000:-, dessa nya ska förhopppningsvis gå på 1000-2000:-. Hoppas det blir bra! Summa sumarum; har typ inte fått något vettigt gjort sedan jag kom hem från skolan. Mest kollat tv, åt iofs mysmiddag med älsklingen! Nu är jag megatrött och ska hoppa i säng!

Jo! Kom på en vettig grej jag gjort! Deklarerat! Via sms, väldigt smidigt, gjorde jag förra året med. Kanonbra och skönt att få tillbaka mer än jag brukar! Jag bockar och dugar staten! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0