Nu kör vi!

Nej, nu sätter jag igång med det här igen! Vissa dagar känner jag att jag har tusen saker att skriva om och ibland går det flera dagar utan att jag tänker på bloggen. Jag kommer helt enkelt skriva när jag har lust och inte tvinga mig till att blogga. Ibland blir det säkert fler uppdateringar per dag, ibland kanske det kommer gå ett tag mellan inläggen. Vi får se helt enkelt!

Ni får en liten resumé över hur tiden då jag inte bloggat varit:

En tripp till Skåne blev det innan min födelsedag. Så underbart, träffade kompisarna mycket och bara myste med familjen och hade det bra. Struntade allt i vad skola hette. Skönt!!!

Jul och nyår var hur mysigt som helst. Kämpade med en inlämning till måndagen innan julafton. Jul firades i lugn och ro här uppe med Jonas mysiga familj. Tomten kom och hälsade på, vi åt gott och skrattade mycket! Det mysigaste var när vi kom dit. Jonas mamma hade tänt en massa ljus, skinkmackorna var förberedda och det var en otrolig mysjulkänsla när vi klev innanför dörren.

Det var hektiska, men roliga dagar i mellandagarna. Träffade Jonas släkt, umgicks med "familjen" (Jonas familj) och firade älsklings 23-års dag. Gammal gubbe det där nu! ;)

Det bar av till Skåne för nyårsfirande. Dock blev det en tjejmiddag på tisdagen, mega mys! Nyår iaf var jätteroligt. Väldigt seriöst ordnat! Vi betalade en summa för fördrink, tre-rätters, snacks och skumpa till tolvslaget. Tjejer skulle ha klänning och killarna kostym. Mellan rätterna vid middagen hade de fixat frågor som skulle besvaras, en med faktafrågor och en om alla på festen, man skulle paras ihop med ett påstående om sig själv. Kul! Jag hade min underbart fina klänning på mig, finaste jag ägt!

Så här söta var vi på tolvslaget! :)


Min klänning! Har ingen egen bild på den tyvärr. Men sjukt söt!

Fick även träffa min kompis Emmis bebis som föddes en månad för tidigt. Han ville ut den 13:e och blev därmed en liten stjärngosse! :)

Han var sååå söt och pytteliten.


Får inte glömma Johannas bebis Albin ju! :)

Vi hann med en runda till Ikea så på hemfronten har vi köpt nya lampor till sovrummet. Snart kommer två Malm byråer även att installera sig i sovrummet (får dem av Jonas bror och hans sambo), en spegel ska upp ovanför dem med, så nu börjar det bli ordning där inne med. :) I hallen sattes det upp en helfigursspegel och jag beställde en ny kappa till köket. Supersöt!

Sovrummet med våra myslampor!

Söta kappan från Ellos.

Spegeln i hallen.

Höll på att glömma tavellisterna jag fick av Jonas i julklapp!


Just det! Dessa har också åkt upp, ljusstakar jag köpte i sommras. :)

I skolan skrev jag en salstenta i kursen "Matematik för yngre åldrar" för en vecka sedan. Kändes skönt att avsluta kursen, men tentan var svår. Hoppas jag blir godkänd. Rolig och givande kurs, lärde mig mycket. Nu har jag börjat "Didaktiska perspektiv på läs- och skrivinlärning" vilket innebär hur man lär barn att läsa och skriva. Träffade klassen idag och vi blev indelade i smågrupper, känns toppenbra! Läraren verkar kanon! Jag känner mig väldigt duktig för jag ligger bra till i skolan. Har fått tag på de flesta böcker (begagnat!!! Sparat massa pengar. :D) och jag har börjat läsa. Många har inte ens köpt böckerna till kursen. Nu jävlar, nytt år, nya tag! Jag ska var plugghäst nummer ett i år. Vet ni vad det sjukaste är? 2009 är mitt sista år som högskolestuderande på lärarutbildningen. Om mindre än ett år är jag nyexad lärare! Grymt! :D

Jobbfronten har det varit lugnt på, passade barnen i förra veckan. Det gick kanonbra, var supermysigt att träffa dem igen. Var en dryg månad sen sist. Dock kommer jag inte kunna passa dem så mycket denna termin, eftersom kursen jag läser är väldigt tuff. Det är mycket att läsa och ett högt tempo.

Kärleksfronten då... Det är också kanon. Man trampar varandra lite på tårna vid lov och så, men nu har rutinerna dragit igång igen och vi är så kära vi kan vara. :) Imorgon har vi varit förlovade i ett halvår och varit tillsammans i 5 ½ år! Otroligt underbart! :)

Vilket sjukt positivt inlägg! Men en grå dag som denna behövs väl det? :) Hoppas ni gillar min "comeback". :D



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker det är roligt att din blogg är igång igen så man kan följa dig och vad ni hittar på för skoj!!

Roligt att se bilder på lägenheten, superfin!! Och ljusstakarna på sista bilden var bara så grymt fina!

Ser fram emot att få se mer :)

2009-01-20 @ 17:45:23
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Pappa

Nice att du är tillbaka igen !

2009-01-20 @ 21:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0