Ringa, ringa, ringa

Ja det är precis vad jag försökt mig på denna eftermiddag. Dels ringde jag till min VFU-skola/jobb och gav den nya biträdande rektorn en hint om att jag finns tillänglig som vikarie.

Jag ringde och jagade jobb i Ängelholm. Har jobbat på Maxi sedan jag föddes och vill gärna ha lite bättre arbetstider och det är lite smidogare att ta sig till jobbet med buss, istället för sjuss. Ringde runt lite, någon var sjuk, den andra bortrest och den tredje var på lunch, men henne fick jag iaf prata med och hon sa att jag skulle lägga in CV på deras hemsida.

Sedan ringde jag och skulle prata a-kassa med någon utav facken ("vi lärare" har givetvis två), men ingen hade öppet idag. Tänkte det, lite trist att ta examen och så kanske man står där utan jobb och inkomst. Finns väl alltid vikariat men man vet ej. Bra att vara förberedd är min tanke iaf.

Puh! Nu ska jag vila. Är ganska trött och vad ska man annars göra en fredag eftermiddag? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0