Att vara eller inte vara...

Jag går här och funderar. Skälet till varför jag slutade blogga var för att jag hade ingen lust. Det kändes bara som något som hängde över en och det var inte kul längre. "Åhh jag måste blogga." Det var inte kul. I samma veva blev det så jäkla mycket med jobb och skola. Så här på höstkanten drog jag på mig två jobb. Inte det smartaste. Skolan kom ganska mycket i kläm och samtidigt blev jag väldigt fundersam. Skulle jag verkligen passa som lärare? Så mycket ansvar, kommer jag klara det? Jag kände även att det blev lite för offentligt emellanåt. Många visste vad jag gjorde och det blev ett substitut för att höras eller att ses. När jag träffade en kompis så kunde jag börja berätta vad jag gjort på sista tiden, "Jo, jag vet. Jag läste det i bloggen". Det finns för- och nackdelar med allt, men det blev lite för mycket ibland. Det blev helt enkelt för lite tid och för mycket att tänka på. Jag vet att detta är ett fruktansvärt I-landsproblem, men ville ändå dela med mig av mina tankar. Det är ändå beundransvärt att det fortfarande är så många som håller kvar vid min blogg, det borde vara ett litet tecken kanske. :)

Den stora frågan jag går och tänker på nu är helt enkelt om jag ska ta upp bloggandet igen. Att vara bloggare eller inte? Det tåls att fundera på.


Kommentarer
Postat av: Maria

Absolut, du ska blogga för att du vill, inte för att du känner att du måste. Absolut kan det bli som ett substitut istället för att träffa vänner men det ger också de vänner och familj som inte har möjlighet att träffa och prata med dig varje dag möjlighet att följa ditt liv som om de faktiskt gjorde det :) Jag hoppas hur som helst, vad du än bestämmer dig för att du känner att det känns rätt för din egen skull! PUSS!

2009-01-04 @ 22:13:09
URL: http://mariaekbergs.blogg.se/
Postat av: Maria

Absolut, du ska blogga för att du vill, inte för att du känner att du måste. Absolut kan det bli som ett substitut istället för att träffa vänner men det ger också de vänner och familj som inte har möjlighet att träffa och prata med dig varje dag möjlighet att följa ditt liv som om de faktiskt gjorde det :) Jag hoppas hur som helst, vad du än bestämmer dig för att du känner att det känns rätt för din egen skull! PUSS!

2009-01-04 @ 22:14:01
URL: http://mariaekbergs.blogg.se/
Postat av: Maria

Absolut, du ska blogga för att du vill, inte för att du känner att du måste. Absolut kan det bli som ett substitut istället för att träffa vänner men det ger också de vänner och familj som inte har möjlighet att träffa och prata med dig varje dag möjlighet att följa ditt liv som om de faktiskt gjorde det :) Jag hoppas hur som helst, vad du än bestämmer dig för att du känner att det känns rätt för din egen skull! PUSS!

2009-01-04 @ 22:14:17
URL: http://mariaekbergs.blogg.se/
Postat av: Maria

Absolut, du ska blogga för att du vill, inte för att du känner att du måste. Absolut kan det bli som ett substitut istället för att träffa vänner men det ger också de vänner och familj som inte har möjlighet att träffa och prata med dig varje dag möjlighet att följa ditt liv som om de faktiskt gjorde det :) Jag hoppas hur som helst, vad du än bestämmer dig för att du känner att det känns rätt för din egen skull! PUSS!

2009-01-04 @ 22:14:44
URL: http://mariaekbergs.blogg.se/
Postat av: Linda

Du ska ju bara göra det om du känner att du vill.

Det fungerar aldrig i längden att göra något som man egentligen inte ivll själv.

2009-01-04 @ 23:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0