Timjanbiffar

Till middagen blev det ett nytt recept från Arla med råstekt potatis och bea.

Timjanbiffar

4 portioner

400 g köttfärs
2 äggulor
1 krm svartpeppar
1 tsk timjan
1 tsk salt
1 dl hackad gräslök
2 dl Arla Köket vispgrädde
smör

Gör så här:

Blanda färsen med äggulor, salt, peppar, gräslök och timjan. Tillsätt grädden lite i taget. Forma 8 små biffar. Stek dem i smör i en stekpanna på medelvärme ca 3 min. på varje sida. Servera med stekta tomater, vita bönor eller vitlöksstekt potatis.


Mums! :) Lagom flottigt! :P


Vi hoppade över gräslöken och biffarna smakade inte så mycket timjan som jag hoppats på. Nästa gång vi gör dem blir det lite mer timjan och persilja istället för gräslök tror jag. Jag tyckte det var lite väl mycket salt och de blev ganska lösa, lite mindre grädde och salt alltså. Vi hade iofs fryst köttfärs, kanske bättre med färsk. Vi får se om dem går att förbättra! :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Va gott!!

Måste ja testa nångång :)

2009-02-13 @ 19:36:51
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0