Smoothie

Oj oj vilken käkarkväll vi hade igår. Jag delar upp det så får ni alla recept och så. Det blev nämligen mycket nytt! Jag började eftermiddagen/kvällen med att äntligen göra en smoothie. Det första vi köpte när vi flyttade var frysta bär och jag har inte rört dem, mer än till en drink tror jag!

Jordgubbssmoothie:

1 stort glas eller 2 små glas

Halvfrusna jordgubbar, ca 8-10 st
1 dl vanilj och jordgubbsyoghurt (var det vi hade hemma, funkar säkert med naturell yoghurt med)
½ dl mjölk
1 tsk vaniljsocker
½ tsk honung

Mixa allt i en blender och servera!

En rosa dröm! MUMS!


Egentligen ville jag haft lite choklad i också, chokladsås eller oboy, men vågade inte! Får testa någon annan gång. Tänkte prova banan och choklad härnäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0