Skåneland

Åhh som vanligt är det helt underbart skönt att vara i Skåne!

I söndags slappade vi mest, Sabina svängde förbi och snackade skit med mig i solen, sedan åkte hon och då käkade vi plankstek här hos mig och kollade nog (vilse i dagarna) på en film med Arvid. Alla typ somnade! Men det var en bra film, The Black Dahlia som jag sett innan. Lite rörig men den funkar!

Måndagen bestod av att handla mat, träff med tjejerna och middag hos Emma på kvällen! Supermysigt!

tisdagen gick jag en långprommis med pappa på morgonen, sedan blev det häng hemma hos Jonas, jag och Jonas lagade också en tre-rätters middag till Jonas mamma som fyllde år, det fick bli hennes present från oss. Mycket uppskattat!

Onsdag blev det att åka in till stan igen och träffa Emmi och hennes lilla Liam som är fyra månader nu! Supersöt krabat! Det sög tydligen musten ur mig för jag slockande i två timmar när jag kom hem. Sedan var det middag hos Sabina. Kul att se hennes nya lägenhet och hon fick en jättefin blomma av mig och Emma! :D

Torsdag hoppade jag in på jobbet och jobbade 9-18. Tufft, för det var svin mycket folk hela dagen. På kvällen kom Britt och Claes hit och jag fick äta den underbart goda kebabtallriken från den lokala pizzerian! Mums!

Fredagen spenderades på Väla med tjejerna från Jonas familj + Oliver såklart! Hittade massa fint som jag kan visa sen! Vårjacka, bikini, tunika, handduk till köket och en söt bringare/vas!

Lördag gick jag en promenad med pappsen igen, sedan hem och hämtade mamma för att gå en sväng till loppisen, köpte ett Nalle Puh lotto till Filippa och två plåtburkar att ha tvättmedel i! På eftermiddagen kom min släkt för att träffas och ha lite påskmiddag. Hehe, utan påskmat! Blev grillat istället. :P Sedan gick jag och systerdöttrarna med pojkvän bort till Jonas (han har varit sjuk hela veckan så han var hemma från middagen) så körde vi hem till mig igen så han fick säga hej till alla iaf. Vi fick två underlakan av syrran i "påskägget", tackar! :D Jag och Jonas begav oss sedan till Jonas igen för påskfirande nummer två. Fick påskägg av Jonas päron, mums med godis! :) Vi spelade poker på kvällen och jag kom trea av sex stycken! Helt okej med tanke på att jag slog ut två stycken samtidigt! :D

Idag blir det nog mest till att läsa (alltså plugga) och sola! Imorgon är det hemfärd och jag hade mer än gärna varit kvar en vecka till...

Det har varit underbart väder mest hela veckan och jag har bara njutit av allt som varit! :D Hoppas ni haft det lika bra och GLAD PÅSK på er! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0