Uppdatering kring lägenheten

Sist jag skrev skulle jag dit dagen efter och börja packa upp och fixa. Det blev aldrig så. Jag höll på och tvättade och hänga upp lakan själv och det visade sig ta ganska lång tid. :/ Därför missade jag bussen och då kändes det inte lönt, för jag hade tänkt åka med Jonas hem vid halv fyra. Tur var väl det att jag inte åkte dit! (Läs nedan :P)

Vi åkte iaf till Ikea igår och stresshandlade. Jonas slutade inte förrän 17 så vi åkte efter det. Var väl på Ikea vid halv sju. Vi fick tag på en hel del. Skåp till toaletten, en pall, grytor och kastruller och en massa annat småplock. Jag var på Claes Ohlson idag och kompletterade med lite sådant vi glömde. Vi glömde ju det viktigaste!!! Spaghettislev... Nej, vad heter det egentligen? Aja, spagettislev! :P Blev lite plastbunkar, osthyvel, tops och lite så.

Jo det som jag skulle komma till är att målaren ringde idag!!! Vi hade ju tänkt flytta in i helgen, men det visade sig att han har tid att fixa hela lgh måndag-onsdag. :D Klockrent! Jag väntar mer än gärna en vecka till med att flytta in och får flytta in i en fräsch lgh och slipper bo i renoveringen. :D Han skulle tydligen ånga av tapeterna, spackla och slipa givetvis och sedan sätta upp väv. Han hade tydligen inte frågat om vilken färg det skulle vara, så vi får hoppas att han ringar igen när det blir aktuellt! Just det, han skulle visst måla taket med! :D NICE! Så vi kommer försöka flytta undan det vi redan kört dit, stuva in det i garberoberna eller sätta på toaletten eller i köket kanske? För där ska det inte göras något, vad vi vet. Jag lovade ju bilder, men glömde kameran i bilen igår. Orkade faktiskt inte springa ner och hämta den. :/ Vi måste ju ändå dit i helgen och plocka undan allt, då ska jag försöka fota! Vi måste ju ha före och efter bilder. ;)

Nu ska jag vila lite tror jag... Äter ju tabletter för magen nu och jag får biverkningar av dem. :( Mår illa ibland - kan inte äta för fort eller för mycket, mår illa då. Har huvudvärk och är jättetrött mest hela tiden. Lite trist, men snart har jag ätit klart denna kuren. Har ont i halsen med! USCH! Var ju sjuk i sommras, det för bannemig räcka! Max en gång om året. Men jag är ändå glad för vi ska flytta nästa helg till vår fina, nyrenoverade, underbara lgh... :D

Nu kallar sängen en stund.

Tjingeling på er!


Kommentarer
Postat av: petra

Hej. Kul med lägenheten :) Hoppas det blir fint!

Vad har du för fel på magen?

kram

2008-09-05 @ 19:49:55
URL: http://petrabackius.blogg.se/
Postat av: fyffy (Ellinor)

http://www.sastaholm.lindisima.se/index.html

2008-09-08 @ 11:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0