Mötet med alla barn

Det är vad som läses just nu. Eller inte just nu, kan faktiskt inte läsa och blogga samtidigt. :P Så här ser den 240 sidors än så länge ganska tråkiga boken ut:

http://people.su.se/~sivfis/bilder/motet_med_alla_barn_tumme.jpg

Hittade tyvärr ingen större bild. Kanske ska läsa denna väldigt "slarvigt/skummigt" för den verkar inte ge mig så mycket till det jag ska skriva min tenta om. Vi ska nämligen skriva en fallbeskrivning, alltså skriva om en elevs situation och kanske specifika händelser kring denna. Detta fall ska sedan med hjälp utav tre-fyra kursböcker analyseras. Det kanske inte låter så kul, men man lär sig ganska mycket på det, när man får koppla till verkliga situationer.

Jag vill iaf skriva om en pojke eller flicka i årskurs två som mister en nära anhörig. En mor- eller farförälder, syskon eller förälder. Detta har tack och lov, aldrig skett i min närhet. Jo, en klasskompis i ettan miste sin pappa. Dock kommer jag inte ihåg hur han reagerade på detta och vi flyttade när jag började tvåan, så jag vet inte hur han tacklade det senare i livet heller. Aja! Det är därför jag ska på handledning imorgon. Sedan ska jag och en klasskamrat käka lunch och plugga ihop. Vi har båda kompletteringar att skriva, så vi ska utbyta information. Eller som Jonas sa: "Fan vad bra! Du skriver hennes så skriver hon dina!" Haha!

Nu ska jag fortsätta läsa och kanske vila lite med min sjuka älskling. Han har också blivit förkyld nu. :( Han har håla så han kom hem och lagade lunch till mig. :D Makaroner och bacon, MUMS! Ikväll blir det wok. Kanske ska lägga ut lite recept igen. var längesedan! Får nog göra det nu när vi lagar all mat själva. Slut på pensionatsvitelsen! :P

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: petra

Yes, de tre grejerna :) Båda pärlorna alltså.

Kram

2008-09-15 @ 13:58:35
URL: http://petrabackius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0