Låååång dag

Ännu en lång dag. Kom hem vid halv tolv, för en timme sedan ca. Idag var det en superbra föreläsning som stod på schemat mellan 10 och 12:30. Handlade om vilka svårigheter nyexade lärare möter under sin första tid i yrket och varför de tycker att just vissa saker är svåra. Visserligen var det baserat på forskning från 80-90-talet, men otroligt givande ändå, mycket gäller fortfarande. Lite skräckinlagande i början av föreläsningen, men det är bara att inse att det kommer vara tufft. Tar jag mig igenom de tre första terminerna verkar det som jag kommer fastna för alltid. :)

Därefter var det lunch och arbete med gruppen till fyra. Sedan blev det en tripp till NK för att inhandla knappar till kuddarna, vidare till Täby för impulsmiddag, tvättande utav kläder (färdigt nu :D) och syjunta. Det tog en jävla tid med att sy, maskinen baaaara krånglade idag. Skulle "bara" sy knapphål och knappar, vilket tog ca 3 timmar. FY! Men nu är de klara, ska sätta på överdragen på kuddarna innan vi lägger oss. :) Så fint så! Hoppas jag... :)

Imorgon kommer tjejerna hit i gruppen, vi ska skriva på tentan och förbereda oss inför vår första intervju med min handledare - klasslärare i en 2-3:a. Sjukt spännande! Lär vara ännu mer taggad imorgon, för nu är jag bara så gaaaalet trött... :/

Idag levererades även en specialbeställning till Petra.


Tjusigt va? :D Svart mockaarmband och bilden har Petra tagit!

Just det! Efter intervjun, som är vid halv fyra och vi i gruppen är säkert inte klara förrän halv sex, då ska jag iaf möta Kajsa och Teresia för lite middagsmys. Vi handlar och lagar sedan mat här! Ska bli sååå kul att träffa dem, var flera flera veckor sedan och sååå kul att få visa dem lägenheten. :D

Nu ska jag SOVA!

Tjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0