Helgen & helgens filmer

I helgen tog vi det mest lungt. Jag kände av förkylningen mer och var ganska hängig. I fredags var Carro, Peter och Filippa här på middag. Det var mysigt! Filippa sov även hos oss till lördagen, eftersom Carro skulle rida på förmiddagen. Sedan var det barnkalas, jag och Jonas var också bjudna men gick inte. Jag var som sagt seg och Jonas åkte till Uppsala med pappa och farbror. Jonas shoppade lite på Ikea, dörrmattor, grytlappar, besticklåda m.m. På kvällen blev det bara mys här hemma och en film med svärföräldrarna. Trots alla fördomar blev det Arn - Tempelriddaren. Har hört såå mycket positivt om den, men jag har varit lite motstridig. Vet inte varför egentligen, men vi såg den iaf. :) Dem var helt okej. Nu är jag verkligen sugen på att se tvåan. Men som alla svenska filmer känns Arn lite för förutsägbar... Håller ni med?


http://data.filmbyen.net/images/arn_poster.jpg


Söndagen spenderades i lägenheten med att fixa undan allt vi kört dit, inför renoveringen idag! Jag diskade i drygt två timmar. Puh! Allt som skulle in i köket måste ju diskas först. Hann inte med allt på långa vägar, men kanske två tredjedelar av allt är diskat och inställt. Jonas fixade in övriga grejer i garberober och på toaletten. Vårt köksbord står på toan! :P Haha! På eftermiddagen åkte vi med och kollade på hus. Jonas föräldrar är lite inne på att flytta till ett mindre hus med större tomt, längre ut på landet. Vi får väl se imorgon hur det blir, då visning nummer två är avslutad och budningen börjar. Efter det blev det att stresshandla och stress laga mat, för det var dags för en regelrätt söndagsmiddag. Jonas syskon med familjer kom. Eftersom jag är dålig fick jag tyvärr inte hålla den lilla sötnosen Oliver. Vad tiden går snabbt! Han är mer än en månad nu och växer så det knakar tycker jag. :)

Just det! Efter att de åkt igår kollade jag ännu en film - Hitch. Den var väldigt bra för att vara en amerikansk romantisk komedi. Lite oväntade vändningar, som det inte brukar vara i den typen av genre, rolig dialog och söta ögonblick och värderingar. Allt brukar vara ganska obvious från början, men inte i denna. :P Will Smith är ju grym, riktigt bra skådespelare! Eva Mendez är inte dålig för den delen heller. Se den!


http://www.ankegroener.de/Bilder/hitch.jpg


Idag har jag inte fått något plugg gjort än så länge. :( Orkar inte. Är inte ett dugg motiverad. :( Har däremot varit duktig och tvättat våra handdukar som luktade bajs, eftersom de är nya. Har gjort lite smycken också. :P Undrar var Jonas är? Han sa att han slutade 15 idag. Messat och ringt, men inget svar. :/ Vet inte vad jag ska göra nu?! Plugga? Ehmm... Nej! Haha!

Tjingelingling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0