Våren är planerad

Ja nu vet jag vad jag ska göra i vår. Ja och även hösten efter det. Det är ju som bekant den 15:e oktober imorgon och också sista ansökningsdag inför vårens kurser. Det blev en hel termin svenska. Har läst en halv termin redan men känner att det behövs mer eftersom jag vill jobba i skolan. Hoppas den är givande och mer djupgående. Av kursplanen att döma verkar den ganska seriös. :)

Eftersom det faktsikt bara är en termin kvar efter det, återstår Allmänt UtbildbningsOmråde 3 (AUO3) som också innehåller min examensuppsats. Jag ringde Teresia och nu är det bokat, vi skriver ihop! :D Kul! Känns som vårt grupparbete vi gör nu, är som en miniexamensuppsats och det känns superspännande inför AUO3. Kul att få lite frihet sådär på slutet av utbildningen!

Kan inte förstå att om tio veckor i skolan har jag bara ett år kvar. :D Jag vet ju dock inte om jag känner mig klar då. Skulle väldigt gärna vilja läsa konfliktbearbetning och kanske lite samhälle. Känns som jätteviktiga ämnen för min yrkesroll. Hoppas jag kan läsa det med. Vi får se, jag kanske bara står och stampar och vill ut och jobba! Det blir bra det. Men en sak är jag säker på! Tiden kommer flyga iväg och snart är jag lärare! :D

Snart är denna kurs slut och jag skiljs än en gång från trevliga människor. Finns en jag absolut skulle vilja hålla kontakten med, hoppas hon känner likadant! :) Iaf, om en och en halv vecka drar tio veckors matte igång fr min del. Ska bli spännande med något lite mer abstrakt efter en sådan känslomässigt, psykiskt tung kurs. Trevligt med omväxling helt enkelt!

Snart börjar min tv-kväll, behöver jag nämna vad? (JA! :D ) Ugly Betty, Desperate Housewives och Brothers and Sisters. :) Älskar femman. ;) Nu ska jag klura på lite nya smycken, sedan drar maratonet igång. :)

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Catrin

sv: härligt! Ja biobiljetter får du när du kommer upp i de lägsta poängen du måste nå upp till. Sparar du lite till kan du lösa in dina poäng mot presentkort på presentkorttorget.se. Finna mkt butiker att välja mellan kicks, hm, din sko etc. Toppen och superenkelt!

2008-10-14 @ 21:02:03
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag trodde du skulle jobba på förskola?

2008-10-14 @ 22:42:26
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linda

Aha okej! Men va bra att du har hittat rätt.

Jag har praktik på ett äldreboende, inte min grejj men ja.. :)

Ja du kan ju höra med henne om det är ok. Jag är intresserad utav det, men har inte råd just nu med att lägga en massa pengar på smycken, tyvärr, så de får bli om ett tag isf :)

2008-10-15 @ 10:20:50
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0