Trötter...

Jag skrev ju att vi skulle till Täby på lördagkvällen. Vi hade jättetrevligt, käkade pizza, kollade på Dansbandskampen (grymt btw :D), snackade och hade det bra.

Lagom till Filippa hade somnat var Ninni tvungen att åka till Danderyds sjukhus. Hennes mamma hade blivit sämre igen. Efter 3,5 år på vårdboende, mer eller mindre som ett kolli efter flera strokar, fick hon ytterligare en stroke. Ninni kom hem igen runt två, då hade Jonas också sovit ett tag. Vi tänkte sova över där, eftersom läget var så ostabilt med henne mamma och någon var ju tvungen att vara hemma med Filippa.

Jag och Jonas åkte iaf hem, jag sov i ca tre timmar, sedan ringde Ninni. Hon hade gått bort. Vi skyndade oss till Täby så Ninni kunde åka in och ta farväl. Jag kunde inte somna riktigt så sov 1,5 timmes orolig sömn med Filippa i Ninnis och Dannes säng (han var i Skåne). Filippa hostade lite och så fort hon rörde sig vaknade jag. På morgonkvisten hostade hon konstigt, världens slemklump hade hon fått. Jag trodde nästan det var falsk krupp. Det var som tur var inte det iaf. Jag sa åt henne att hosta så slemmet skulle lossna och då blev det bättre. Stackarn blev nog lite rädd. Ja jag med för den delen!

Då blir det snart begravning. Det är svårt, jag har aldrig varit på en bgravning förut. Får se om jag följer med, det är ju ändå Jonas mormor. Ska kanske höra med Evi hur hon tänker göra.

Nu ska jag laga mat. Tjing på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0