Tisdag & onsdag

Igår skrev jag och gruppen klart vårt arbete. Skönt! Många timmar har spenderats över datorn för att få ihop det till det perfekta arbetet... ;) Betyg? AAAAA såklart! ;P Hämtade även min tenta igår. Fick D. Det får väl duga. Tjejerna fick C, men får vara glad för deras skull (F är underkänt och A är högsta betyg).

Idag har jag som sagt jobbat 8-15. Jävla buss säger jag bara! Skulle tagit en kvart i åtta, tror ni den kom? NEJ! Och inte nästa efter det heller. :/ Så 8 hoppade jag på en buss till bergshamra, tog tunnelbanan och var framme i mörby, typ kvart över. Bra där Emma! De började ju inte förrän tjugo över men ändå. :( Imorgon blir det ingen jäkla buss, tar tunnelbanan direkt istället. Det är inte första gången den gör så. En tur uteblev i måndags också när jag skulle till jobbet och när jag skulle hem uteblev en tur då med. BAJSLINJE!

Idag gick väl hyfsat på jobbet. Hade två lektioner med treor och två lektioner med sexor. Treorna springer runt och leker och alla vill ha hjälp samtidigt, heeeela tiden. Sexorna var inte så mycket bättre, de var givetvis mer självgående, de som nu gjorde något och var seriösa, vissa bara satt och snackade och sprang runt och lekte hela lektion dem med. Man känner verkligen att man lever. Inte konstigt att ordinarie textillärare är sjukskriven, faktiskt. Klart är det kul också, när någon gör ett riktigt bra jobb - syr en fin sömm, klipper rakt eller gör klart välgjorda saker. Sådana som är noggranna är också roliga att undervisa. :)

På eftermiddagen har jag pratat med mamma och pappa, mysigt! Skönt att de är hemma igen från Cypern. Sedan lagade jag mat och åt tidigt, redan vid sex. Då tittade jag på ett avsnitt Desperate Housewives, spelade in det igår eftersom jag skulle upp tidigt idag. Nu har jag skrivit klart komplettring ett av tre. Känns skönt! Ska belöna mig själv med gårdagens inspelade avsnitt av Brothers and Sisters. Bridget Jones 2 får det bli en annan dag, kanske imorgon när de andra två kompletteringarna är klara. Skönt med en kort arbetsdag imorgon, 8-11:30 eller 12, beroende på om jag ska äta med klassen innan lunch eller ej.

TV-tajm! :D Tjingeling på er!


Kommentarer
Postat av: petra

Jobbar du eller har du VFU? Kul med textilslöjd! :)

2008-10-23 @ 21:17:30
URL: http://petrabackius.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm

Hoppas du haft en bra weekend:-)!

2008-10-26 @ 21:18:12
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Maria

Tack för igår darling! Jättemysigt att träffa dig, tråkigt bara att vi tappade bort varandra! :( Hoppas det gick bra att komma hem! :) Vi får ses snart igen! PUSS PUSS och kärlek! :)

2008-10-26 @ 23:30:45
URL: http://mariaekbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0