Köpstopp?

Jag är faktiskt yrött på allt shoppande. Jag vill kunna spara pengar så jag kan göra något mer vettigt än att köpa materiella ting. Kanske är det lågkonjunkturen som påverkar mig. Jag vill bara kunna ha pengar på kontot och inte jämt och ständigt behöva klaga över att "jag inte har råd". Det är en prioriteringsfråga och nu prioriterar jag andra saker. Att kunna göra sådant jag tycker är kul, hälsa på familj och vänner i Skåne, hitta på saker med älsklingen och vänner här uppe, kanske ta en liten resa. Det finns mycket saker som är roligare än att vara fint klädd. Faktiskt!

Nu är det bestämt. 2008-10-15 till 2008-11-15 får jag inte köpa några kläder, accesoarer eller skor. Inga kläder eller prylar helt enkelt! Klädstoppet är infört mellan dessa datum. Inga regler utan undantag. Det jag kommer tillåta mig själv att handla är (och lägg märke till alla mina fina (bort) förklaringar):

Ett par vantar (om jag inte hittar fjolårets)
Smink (endast om något tar slut, tex. mascara)
Pälor och smyckestillbehör (det är ju ändå mitt extraknäck)
Julklappar (som jag mot all förmodan inte kommer köpa så tidigt)

Jag tror det är allt. Fram tills lön kommer nog inte vara några större problem, men när det finns pengar i överflöd på mitt konto den 25:e, då säger jag bara... HJÄLP! Någon måste stoppa mig, kontrollera mig, hålla mig inomhus. Annars.. Annars vet jag inte vad som kommer hända. Haha, jag överdriver en aning. Men jag shoppar som bäst på impuls, därför blir det att hålla sig borta från gallerior och gågator. På internet får jag faktiskt lägga en massa fina grejer i shoppingkorgen, men sedan måste jag abrupt stänga ner fönstret, så jag inte får några konstiga impulser att klicka "nästa"...

Wish me luck!!! :D

And godnight! Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0