Emma - textillärare

Så kan jag numera titulera mig. :) Denna vecka började med att vikariera på min VFU-skolan, 9-14, då två 80 minuters pass var lektion och då jag fick utöva min roll som textillärare. Det var kul! Lite stökigt och lite svårt att hinna med alla, speciellt när man inte har någon rutin alls. Det kändes ändå bra när jag gick därifrån, ingen klump i magen. :) Men man känner att man lever. ;) Jag kommer jobba onsdag och torsdag också. Ojdå! Såg nu att på torsdagen är det bild som gäller, då med fyror, precis som idag. Aja! Det går väl bra det med. :) På onsdag är det textil med 3:or och 6:or. Hjälp, läskigt! :P

På väg hem mötte jag en tjej som jag går basgruppsdagarna med. Jättekul! Hon bor också här i Kungshamra så vi slog följe hela vägen hem från Mörby centrum. :) Så trevligt så!

Nu när jag kom hem var jag duktig och fotade mina smycken, innan det blir för mörkt. Så håll utkik, snart blir det uppdatering på sidan, www.emmak.se :D

Åhh är helt slut. Vill bara sova, men ska försöka hålla mig vaken. För sent att sova nu, då somnar jag aldrig ikväll. Har börjat skriva handlelapp, vi ska STORhandla i helgen (vem ska inte det, iom, löningshelg. :P Vi lär ju inte vara ensamma.) Vi ska handla sååå mycket grejer så när man öppnar skåpen ska det trilla ut saker. ;P Vi blev självscanningskunder igår på Ica Maxi i Solna så då fick vi tio procents rabatt på ett valfritt köp. Därför tänkte vi scanna och bunkra upp rejält i helgen. Har massa rabatter, fick sådan "nyinflyttad kupong" där, handla för minst 500 och få 100 kronors rabatt. Dessutom pantade vi i helgen också, dock glömde vi dem, så det blir till storhandlingen med. NICE! Ni som känner mig, lovely med rabatter. Ni andra, nu vet ni det! :D Man sparar ju såå mycket pengar med alla rabatter. ;D

Nu ska jag glo tv. Ikväll blir det nog spagetti med köttfärssås. Vi åt iofs tacos igår, men orka bry sig. :P Behöver tömma frysen inför handlingen. :P

Tjingeling från textil OCH bildläraren! :D


http://www.edu.linkoping.se/tallboda/Slojd/Textilslojd/Clipart/symaskin.jpg



Kommentarer
Postat av: Linda

Okej! :)

Usch jobbigt o storhandla när det är löning.

2008-10-21 @ 19:55:50
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0