Anonym

Ja det är väldigt kul att man kan vara anonym på nätet. En och samma person (samma IP-nummer iaf) har lämnat dessa anonyma kommentarer till mig vid två olika tillfällen:

"Får man sälja smycken bara sådär? Måste man inte ha F-skattsedel och sånt för en sån verksamhet?"

"Jag undrar också, är det verkligen lagligt?"

Det lustigaste är att personen i fråga får det att låta som att det är två olika personer, men det betvivlar jag starkt när det är samma IP. En annan grej är att personen inte verkar särskilt insatt i Skatteverkets regler.

För det första bedriver jag inget företag.
För det andra klassas det då som hobbyverksamhet och man behöver då ingen F-skattsedel. Inkomsten deklareras i ens privata deklaration.

Så, ja det är lagligt i enlighet med Skatteverket, SKV344. Så man får sälja smycken "bara sådär" och man behöver inte ha en F-skattsedel.

Om du anonyma fegis har fler synpunkter får du gärna lämna en kommentar, gärna ej som anonym. Har man åsikter borde man kunna stå för dem, med ett namn och inte få det att se ut som två personer. Fegt enligt mig!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, att vara anonymt är fegt, håller med dig som du säger, har man åsikter och vill säga dom, så borde man våga skriva sitt namn också!



Men jag antar att det är den svenska avensjukan att personen skriver sånna kommentar till dig..



Trevlig helg!

2008-10-31 @ 15:15:27
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Lena

Varför hetsa upp sig? Alla har rätten att vara anonym, jag tycker inte att det är nån big deal.

2008-12-03 @ 14:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0