Tankar om... Blod!

och lite tankar om annat också!

Igår pratade jag med en i personalen på en av förskolorna jag sökte jobb på. Det visade sig att de trots allt inte tog in sommarvikarier (precis som på alla andra ställen :( ). De löser det med den ordinarie persolnalen. Idag när jag kommit fram till busshållplatsen hade jag ett missat samtal. Killen från förskolan hade pratat in ett meddelande om jobb i april. DUM, som jag var tänkte jag att jag ringer när jag kommit hem. Väl i skolan på föreläsning ringde det igen, men då kunde jag inte svara. Pratade med Teresia och kände verkligen för att åka ner och jobba. Plugga på distans liksom, beroende på hur länge de behövde hjälp. Jag blev mer och mer taggad och ringde iaf från skolan, men då visade det sig att killen hade gått hem, men pratade med en annan och hon sa att det redan hittat en annan. GAH! Så arg jag blir på mig själv. Det visade sig att det gällde en vecka i början av april då killen skulle åka på semester. Hade ju så gärna åkt ner och jobbat, tjänat pengar och kommit ifrån skolan lite. :( Jag känner ju att denna termin är så aptråkig att jag bara vill jobba istället. Blir mer och mer sugen för varenda gång jag är på praktiken.

Det är så skönt att jag inte längre känner tvivel kring min utbildning. Känns så skönt att ha hittat rätt och köra på detta. :D Kan ni fatta att om två och en halv vecka har jag gått halva utbildningen? Känns sjukt bra! :D Verkligen peppande denna tråkterminen.

Något mer som är trist är min inriktning. Är så sur på den för den är dålig för lågstadie. Jag har läst 10 poäng matte och 10 poäng svenska. Det vi lärde oss då var superbra, men känner att det är på tok för lite kött på benen för att bli klasslärare. Förstår verkligen kritiken kring inriktningen att det är en förskoleinriktning, trots att det ska vara lågstadie med. DÅLIGT! Oj, blev en massa tankar om skolan! Vad bra, då fick jag ur mig det också! ;)

Jag och Teresia käkade lyx lunch idag, på en restaurang vid skolan! Sedan ville Teresia ge blod (därav rubriken :P), pga. det som stod i tidningen idag.

image93

Men inte jag! Klart jag gärna skulle ge blod, men sist jag skulle ta blodprov, fick de sticka tre gånger för att hitta ett blodkärl! Blä! Hatar det, men Teresia får förhoppningsvis lämna blod om tre veckor. Det hjälper ju inte innan påsk, men nästa påsk kan hon ju bidra isf! Det är förresten en hel vetenskap det där med att lämna blod. Man får inte väga under 50 kilo, får inte vara förkyld, får inte lämna direkt efter graviditet, får inte ha allvarliga allergiska besvär osv. Man lär så länge man lever! Nu blir det att kolla klart på House, sedan blir det kanske lite läsning och ett avsnitt Prison Break - var längesedan. Imorgon är jag ledig så då kan jag förhppningsvis blogga mer! :) Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0