Tom i skallen

Usch, mår pyton. Inte kul att vara megaförkyld.. Speciellt inte när man måste plugga. Men när måste man inte plugga egentligen?

Ja.. Känner mig helt tom i skallen, har inget vettigt att skriva om direkt. Tycker det är kul att det är ganska många som läser bloggen! Men jag gör ju lite "reklam" så den syns, så folk hittar hit. :) Hehe!

Blää! Nu tänkte jag plugga, läsa och skriva lite. Får se hur bra det går. "Går det bra eller som vanligt?"; ett uttryck som Jonas familj har lärt mig. :P Jonas mamma lever efter detta mottot: "Hot och mutor är den bästa barnuppfostran". Haha! Det stämmer faktiskt till en viss del. Håller ni med? :) Jag har ju inga egna barn, men det brukar funka på Jonas systerdotter Filippa. :P Då syftar jag på sådana "enkla" saker som; "Kom och ät så får du en glass efter maten" (om de inte vill äta) eller "sluta tramsa och kom och klä på dig, annars kastar vi Shrek-filmen när vi kommer hem" (om de inte vill klä på sig och åka hem, så "hotar" man med att göra av sig med en favoritsak). Vet inte om detta är det bästa sättet, men det är oftast väldigt effektivt. Har ni något bättre sätt? :)

Kul att du hittat kommentar-funktionen pappa! :D Saknar dig och mamma väldigt mycket.

Nu blir det plugg, ciao!

Kommentarer
Postat av: Maria

Stackare, du får ta och bli frisk så vi kan ses :) Jag borde också plugga, men jag tar tag i det i morgon hihi :) Krya på dig! :) PUSS
Ja visst var det galet långt inlägg? :)

2008-02-12 @ 21:36:29
URL: http://mariaekbergs.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jag tror (och vet av egen erfarenhet) att det är effektivt, men så särskilt pedagogiskt är det ju inte. Men allt kan ju inte vara det, och desperata situationer kräver snabba lösningar och det är väl lite vad jag skulle kalla hot för. Ses på fredag hoppas du mår bättre då!

2008-02-13 @ 23:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0