Second Hand!

Idag bar det alltså iväg till second hand och väl där hittade Cindy den sötaste lilla fotogenlampan till mig. Den kostade 50 kronor och jag var bara tvungen att ha den. Hur coolt är det inte med en fotogenlampa? Cindy fyndade en jättefin turkos glasljusstake, ett par stövlar, en bit superfint turkosblommigt tyg och en liten stickad väst. Riktiga fynd, riktigt fina dessutom! :D Jag ska antagligen sy två kuddfodral av tyget åt henne. Det var jättefint, skulle köpt det själv om inte hon hade köpt det. 10 kronor kostade det! Här är min underbara lampa! :D


image41




Sedan åkte vi förbi en målaraffär och tittade på tapeter till Cindy. Hittade två olika som var jättefina. Köpte en provburk med färg också, som hon tänkte måla i sitt "nya" sovrum. Hon ska möblera om lite, måla och tapetsera och så. :) Och jag ska hjälpa henne! :) Sedan åkte vi hem till oss för att hämta tv och tv-bänk som Cindy köpte av oss, vår gamla då alltså. Åkte hem till henne och bar upp tv:en! Puha mig! Det var en pärs, det var en riktigt tung klump. Sedan kollade vi tapeter och målade lite färg på väggen och så. Fixade kanalerna på tv:en och så. Sedan som tack för hjälpen fick jag en ljuslykta av henne! Så fin är den också, men de två skiljer sig oerhört mycket från varandra, men fina på sitt sätt. :)


image42




Sedan kom jag på att det är påsk snart och jag har påskpyssel, små söta ägg att göra som jag beställde på rean från Panduro förra året. Så jag har började måla äggen innan och tänkte fortsätta lite nu. Därimellan kollade vi givetvis på Fredsstyrkan, sista avsnittet, trist. Sedan blev det Prison Break och I En Annan Del av Köping. Jonas tycker om det och ville se den första säsongen och programmet är ganska roligt. :)

Har faktiskt målat naglarna nu också! Har tänkt gör det i typ två månader och nu blev det av! :D Bra där Emma! ;) Det blev mörkt vinröda denna gång. Nice! :) Nu blir det pyssel och sedan bedtime, upp till skolan och gå hela dagen imorgon. 10-16. :P Inte ofta man gör det! :P Ciao!



Kommentarer
Postat av: Sandra

haha ja ellerhur. :) Det beror dock på vad man ska ha tv:n till och allt sånt. Tittar man på tv-sändningar kan det bli dålig bild men tittar man mkt på film som vi gör så blir det bra bild.. hehe jag bryr mig inte så mkt men T skulle aldrig köpa en tv med dålig bild. :)

söt lampa! :)

2008-02-21 @ 18:04:12
URL: http://sandrakocmut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0