Schlagerrecension och lite Kent :)

Nu har jag tagit igen helgen och med det menar jag att jag sett reprisen av melodifestivalen. Här kommer en full recension av de åtta bidragen, av mig så. :)

Ola: Nja.. Har aldrig riktigt gillat hans musikstil och gör inte det just nu heller. Den går bort.
Lasse Lindh: Det blir ett nja där också. Sjung ut för fan! Nej, dålig!
The Nicole: Vad är det för fjanta? Gud så dåligt.
Alexander Schöld: Vilken tönt! Ser helt krampaktig ut när han sjunger. Kvällens sämsta låttitel.
Rongedal: Klart värda att gå till Globen! De har iaf talang jämfört med många andra i arrangemanget.
Sanna Nielsen: En riktigt fin låt av en stor sångerska, hon har nog aldrig varit bättre!
Andra Generationen: Vem är det som väljer ut bidragen? Ge dem sparken! NU!
Johnson & Häggkvist: Carola! Hon är ju kult och en bra sångerska! Låten var bra, tre stycken borde gått vidare till Globen denna gång. Synd! Hoppas de kommer med från andra chansen!

Tycker att standarden på hela tävlingen är pinsamt låg. Vem sätter ribban så lågt? Så dåligt musik-Sverige har vi inte.. Titta bara på Kent!

Hade inga direkta förhoppningar på konserten igår. Kunde inte föreställa mig att det skulle bli SÅ bra! Jag har inte lyssnat så mycket på Kent, mest på radio tidigare. Men Jonas lyssnar ju och de är grymma. Kommer nog lyssna mer på dem nu iaf! En sak som är säker! Önskar jag kunde pluggat med musik på, det hade ju varit himmelriket. :D Då hade jag pluggat mycket mer. ;) Aja, det var kul igår. Det coolaste av allt var nästan att Maja, en kompis till Jonas syrra hängde på. Hon köpte en ståplats och sedan skildes vi åt under konserten då hon gick ner och hoppade med de andra! Sen åkte hon med oss hem igen! :) Hon var även kompis med en tjej jag pluggar med nu. :)

Här kommer mina bilder från igår. Ska försöka fixa filmerna imorgon.


image28
Inledningen på konserten, nice! Klockren bild också! :)



Värsta lasershowen! Grymt coolt!



image32
Lite läskig tjej.. Men coolt! Väldigt bra låt, vet dock inte namnet.. :(



Lite olika bakgrunder, ännu mer laser,blått och rött ljus körde de mest med.


Här finns lite pressbilder. Det finns även en recension av konserten här om ni är intresserade. :)

Ja får hoppas jag kan få rätt på filmerna imorgon kanske. Nu ska jag fixa lite till och hoppa i sängen. Förresten börjar jag friskna till nu, känns skönt. Hoppas man inte blir sjuk igen bara, hörde att det är vanligt just nu, om man väl blivit sjuk en gång kan man insjukna en andra gång. :( Godnatt snart! Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0