Obotlig romantiker & hemskheter...

Vem är inte det egentligen? Innerst inne? Jag är det iaf... :) Och man blir ju inte mindre kärlekskrank när men ser dessa tre underbart söta och begåvade killar. Är egentligen emot covers och boybands, men de är verkligen duktiga och speciellt här som är live. Enjoy!






Tidigare idag bar det iväg till centrum, jag och Jonas pappa åkte och möte Jonas för att käka lunch. Det blev en chicken baguette någonting på Burger King. Mums! Sedan har jag försökt plugga, vilket har gått jättebra. :P Eller ej... Men nu har jag kommit igång lite, men nu kollar vi på Fredsstyrkan. Ett helt underbart program. Vilka insatser soldaterna gör! Nu precis handlade det om ett föräldralöst barn. Usch så himla hemskt. Skulle verkligen kunna tänka mig att åka till ett sådant land och jobba på ett barnhem. Allt för att ge barnen ett så drägligt liv som möjligt. Kanske skulle jobba på ett svenskt barnhem t.o.m? Finns det ens höll jag på att skriva? Undrar hur det funkar i Sverige egentligen, sådant vill man veta mer om..

Pratade med mamma innan, det var trevligt. Hoppas hon också hittar hit!

Innan när jag satt och läste och skrev så såg jag att "mitt motto", att man ska leva som man lär, kommer från Dewey som var en filosof på 1800, 1900-talet. Det är han som står för "flum-skolan" som vår kära utbildningsminister Jan Björklund uttrycker det. Hela lärarhögskolan präglas av Dewey, att man ska utgå från barnen, konkret undervisning, skolans fostrande roll osv. Vad är det för fel med det? Tycker inte att en f.d. militär ska vara utbildningsminister. När kan vi få en minister som verkligen vet hur det funkar i skolan? Som varit lärare eller rektor? Som fått lära känna en grupp barn och vet hur en lärares vardag ser ut, med glädje och dilemman?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ja röstar också för en ny utbildningsminister helst en kompetent men räknar inte med för mycket.. Vad bra att du listade ut hur man lägger in you tube klipp för jag kom inte på något bra sätt att förklara.

2008-02-07 @ 21:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0