Middag, fest, shopping och musik!

Idag är det söndag, redan?! Tiden går fort, som jag konstaterat så många gånger innan, kan inte någon bara trycka på paus en stund? Snart är långhelgen slut och vet ni vad det skönaste är? Jag har inte pluggat ETT SKIT! Så skönt att bara låta huvudet vila och ha roligt! :D Ingen ångest eller stress!

I fredags var det supergod middag hos Cristoffer och Maria. Blev kyckling och fläskfilé wok med ris. Mums! Sedan mös vi framför tv:en med Let's Dance och Hjälp. Sedan blev det You Tube. :) Japanerna är stora favoriter, hos de andra iaf! :) Bilder finns här. På lördag kommer de hem till oss för middag och schlager, då vi har huset för oss själva när Jonas päron drar till Skåne och har sportlov. :P Det blev inte så sent, men vi fastnade lite framför datorerna innan sängen, sen kunde jag inte sova. Tur var väl det annars hade jag försovit mig till loppisen med Cindy och hennes mamma. Jag ställde klockan och låg vaken en timme, till tre! :( Sedan ringde klockan kvart i nio och då var det bara upp och hoppa! Det blev en heldag, med loppis och lite fika. Jag fyndade två blå krukor (20 kronor för de två :D) som matchar vår soffa. Sedan åkte vi och hämtade tapeter som skulle lämnas tillbaka till affären och beställde tapet som Cindy ska ha. Sedan blev det loppis igen i Danderyd och sedan handlade vi mat och lagade lunch hos Cindys päron med hennes päron. :D Såå mysigt!

På kvällen stod det PARTY på schemat. :) Nej, det började inte med så mycket party men slutade med det, mer för min del eftersom Jonas körde.. Aja, det började ju med kalas eller middag rättare sagt, var trevligt. Pratade mycket med Jonas två kusiner. Vi måste åka hem till dem båda och kolla in deras lägenheter. :D Sedan drog vi vidare till Pelle, Filippas pappa, på födelsedagsfest. Haha, drog i mig två farliga groggar (läs: stora plastglas som rymmer mycket sprit) och blev lite halvpackad på det. Blev erbjuden att hänga med till stan också men det ville inte Jonas så vi åkte hem. Men det var kul! :D

Idag blev jag väckt av att Jonas ställt klockan på kvart i tio. :( Jag hade planerat att INTE ställa klockan, så när jag blev väckt kunde jag givetvis inte somna om igen. Sedan var vi lite slöa och sedan tog vi faktiskt tag i och att städa. Blev så rent och fint här nu! :) Sedan besökte vi Maria på hennes jobb, första gången jag var där och köpte blommor av henne. (Hon jobbar på Ella Trädgård). Det blev två Hibiskusar som jag satte i mina fina krukor.

image49

Tjusigt va? :)

Sedan kollade jag givetvis reprisen av Melodifestivalen. :) Tyckte det var helt okej låtar denna gången, ingen som var sådär riktigt konstig eller så. Okej, BWO:s utstyrsel var ju direkt hemsk och skum, men låten var ganska bra. Tyckte det var coolt att de färgglad tjejerna gick vidare. De var bra! De kommer lätt ta Ola, go get him girls! ;) Fridas låt var också bra, en riktigt gladlåt som kommer bli vårens plåga och sommarens också för den delen. :) Också är hon ju skåning dessutom. :D Kan det bli bättre? :P

Måste också bara säga, under temat musik att Kent är fan grymma. :) Alla som inte förstått att jag tycker det, räcker upp en hand? Okej, inga händer i luften. Haha! Deras nya album är grymt! Lyssna på det så får ni se! Favoriterna om jag måste välja tre (mindre går INTE) blir: Vy från ett luftslott, Ensammast i Sverige och Generation Ex (den sista är låten med den lite läskiga tjejen i bakgrunden från konserten, som jag då inte visste namnet på :P).

Imorgon blir det shopping med Maria och ska nog börja sy Cindys kuddar. Erbjöd mig eftersom det är så kul att sy!

Snart ringer mamma, när hon babblat klart med syrran, då ska jag peppa mammsen som slutat röka idag! You go girl! Du fixar det mamma, du har gjort det innan och du fixar det igen, håll det nu också! Kämpa! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tycker DU tiden går fort ?? Vänta tills du blir gammal då j-k-ar !!

2008-02-25 @ 17:57:28
Postat av: Pappa

Tycker DU tiden går fort, vänta bara tills du blir gammal då JÄ....!

2008-02-25 @ 18:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0