Föreläsning i skolan...

Som sög! Usch, vi hade en helt otroligt klockren föreläsare för ett tag sedan, Jonas Gustavsson, men han vi hade idag var inte något att hänga i julgranen. :( Men det är ju alltid mysigt att träffa alla trevliga människor på föreläsningarna. Ni vet vilka ni är! :D

När jag kom hem ringde jag till mitt gamla fritids i Magnarp för att se om de hade sommarjobb, men de hade de inte. :( Ska ringa någon tanta imorgon på kommunen och se om det finns något annat fritids eller förskola som behöver sommarvikarie. Är trött på att jobba på Maxi, det är hur schysst som helst med mamma där, men jobbigt att inte "kunna" ta sig till jobbet utan att få skjuts. Bussen går typ inte att ta, den tar evigheter, måste byta en gång också och sedan går inte den så tidigt eller så sent som jag jobbar. :( Så att cykla till jobbet i sommar hade varit kanon! Hoppas tantan kan hjälpa mig imorgon. :)

Pratade med Mikaela, en tjej i mitt arbetslag i skolan, blev grymt sugen på att köpa den T-shirten, Stop and think från H&M. Deras kampanj Fashion against AIDS måste alla ju bara bidra till. Varför inte liksom? Jag kan inte komma på ett enda argument varför man inte ska köpa ett schysst klädesplagg, tjej som kille, där pengarna går till upplysning om AIDS. Jag blir så arg på folk, svenskar, som för resonemanget "det kommer inte hända mig". Ehh Jo! Risken för det är jävlligt stor om du knullar runt med folk var och varannan helg utan kondom. De kanske inte ens själva vet om att de bär på något, kan vara HIV, klamydia eller någon annan STD. Skärpning på alla er! Jag vet, jag är en moralkärring ibland, men jag ska ju bli lärare så? Vem ska inte vara det om inte jag? ;) Inte för att jag ska predika för "mina" 7-åringar om STD kanske. :P Men ändå!


image3

KÖP! :)


Har lovat mamma och pappa att jag ska ta bilder på våra nya möbler och tv så de får se hur vi har det här uppe. Jag ska! Snart.. :) Kommer väl ta en vecka till, men tänkte om jag skriver det här kanske jag blir färdig till det lite fortare, speciellt om någon i min änsålänge lilla bloggskara påminner mig om de tycker det för lång tid. ;)

Nej nu äre antikrundan! Yippie! ;) Inga vuxenpoäng där, bara en jävla massa pensionärspoäng! :P
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kloka ord Emma! Och ja föreläsaren idag var riktigt dålig.. Har du sett den lilla rutan i hörnet där de står använd kondom på olika språk, så klockrent, du gör klokt i att köpa den om du gör det tycker jag. Ses imorron =)

2008-02-07 @ 21:48:43
URL: http://mikaelabjorklin.blogg.se
Postat av: Maria

Verkligen, jag tycker absolut att du ska köpa den, du skulle vara grymt snygg i den :)

2008-02-08 @ 08:53:37
URL: http://mariaekbergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0