Dåligt av mig

Har inte skrivit sedan i måndags! Oj oj oj! Men det blir så när dagarna bara försvinner. Igår var det skola, första seminariet på nya momentet med nya läraren, sedan käkade jag lunch med Teresia och Kajsa, två kursare sedan tidigare och Kajsa har fått barn så vi var så nyfikna på lilla tre månader "gamla" Eskil! Bebisar är bara så underbara. Vi åkte iaf till Västermalmsgallerian och en kompis till Teresia joinade också. Blev mycket barn snack! :) Käkade pasta med kyckling och curry, mums! Kollade på klockan och då hade det gått tre timmar! Jösses, som Maria sötnos skulle säga! ;) Åkte hem och var hemma runt fyra. Kom på det nu, dåligt av mig att inte ha med kameran så ni kunde fått sett vår trevliga lunch i bilder.. Får bli nästa gång! :) Tänkte iaf när jag kommit hem och Jonas kom också hem, så vi tänkte vila båda två. Men icke! Vi hamnade i en en och halv timmes lång disskussion om genus, fördomar och stereotyper (vi hade delvis pratat om det på sem. tidigare på dagen). :P Sedan var det bara upp och laga mat, eftersom vår kokerska (Jonas mamma :P) har åkt till Skåne. Jonas pappa fick givetvis också följa med. :) Så vi har huset för oss själva till lördag-söndag någon gång. Efter maten ringde jag mammsen som nu officiellt har slutat röka! Sååå duktig! :) Stolt över dig! Orkade inte plugga, kollade på House och så istället. :P Kollade iofs inte på Brothers and Sisters, det måste jag ju göra! Får bli på fredag! :D

Idag var det två föreläsningar i skolan, den första var sådär. Haha, pratade bort halva, efter rasten satt jag och Teresia och tjattrade om allt möjligt. Fick iaf inte en tillsägning av någon, som jag och Madde fick förra veckan! Haha! :D Den andra var dock väldigt intressant. Handlade om hur man förebygger mobbning, kriminalitet, alkohol- och droganvändning bl.a. i skolan. Var en skön snubbe från folkhälsoinstitutet som höll i den. Han var bra! Fler bra föreläsare tack! Så dåligt att Lärarhögskolan som utbildar lärare, föregår med så dåliga exempel ibland. T.ex. med raster, på KTH och SU finns det en oskriven regel om att man kör på i 45 min sedan 15 min rast. Alltid på alla föreläsningar och lektioner! Varför LHS? Varför kan ni inte bara lära er det, allihop? Varför?!

Aja.. Sedan kom jag hem och vilade!!! :D Så skönt, var jättetrött. Var det redan imorse, ville inte gå upp när klockan ringde. :( Sedan kom älskling hem vid halv sju och sedan ringde hans syrra så vi stack och käkade på donken med henne när hon stängt på jobbet. Nice! Satt och snackade till nio nästan. Hämtade mitt paket idag också! Åhh! Alla mina fina och framför allt billiga saker! :D Pyssel!!!

Som sagt, jag är dålig just nu. På vad? Gissa en gång! Att plugga! Kursen har varit igång en vecka, vilket innebär att jag har mindre tre veckor på mig att läsa allt och jag har inte öppnat en enda bok. Ähh! Orkar faktiskt inte bry mig just nu. Nu ska jag sy Cindys kuddar tänkte jag och försöka sova vid tolv idag. Plugga får bli lite imorgon innan skolan och på fredag då jag har självstudier. Carro, Jonas syrra, kommer och käkar tacos med oss på fredag, förresten. :) Blir trevligt! Måste maila min älskade Emma innan jag drar till symaskinen! Snart är hon hemma på svensk mark igen! Yippie! Ciao på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0