Att göra idag, uppnått?

Så här ser listan ut än så länge:
  • Göra om ett par örhänge
  • Ta bort stoppningen och tyget på våra köksstolar hemma hos mamma och pappa
  • Stryka det nya tyget till stolarna
  • Klippa ut nytt skumgummi och tyg
  • Slipa stolarna
  • Göra fler smycken, om jag hinner! (Men det gör jag nog. :P)
Tyget vi hade fått av Jonas mamma var för litet. Hon hade nämligen redan klippt ut rutor, som var för små. Imorgon blir det alltså att köpa nytt tyg innan vi klär dynorna. Därför kunde jag heller inte klippa till tyget. Jag började slipa stolarna. PUH! På en timme gjorde jag... Gissa! Jo en jävla stol! Fy fan! "Älskling? Du vet de där stolarna? Ja? Du får FAN slipa TVÅ, jag TÄNKER INTE göra ALLA FYRA SJÄLV!!!" Ungefär så lät jag när jag pratade med Jonas efter första slipningen. ;)

Dessutom var jag helt grön på hela kroppen. :P Byxor, tröja och ansiktet var fullt med grönt slipdamm! ;) "Haha, jag få ta en bild på dig... Till bloggen? NEJ, verkligen inte." Min och pappas konversation om mitt gröna ansikte. :)

Jag fick även äta lunch med pappa... Men laga den själv! Makaroner och korv! Jag promenerade även hem och då var det jättefint väder. Solen sken och det var t.o.m. lite svettigt! :P

Nu tänkte jag ta en dusch efter denna eftermiddags hårda arbete. Hoppas jag hinner innan maten! Efter maten blir det smyckestillverkning. Kanske ska ladda in alla bilder jag tagit på smyckena. Tyvärr ligger min dator i sängen, lite svårt att sitta vid en stationär dator på det sättet. :P Kanke får ladda in bilderna på denna dator (läs: Jonas dator). Han är inte hemma, så har ingen att fråga om det krånglar. Det är ju en Mac så vet inte hur fotoprogrammen är. Lite krångligt med Nikon också, där bilderna är i råformat, tror man måste komprimera dem till jpg själv. Jonas pappa kanske vet. Oj oj oj! Vad jag babblar om allt och ingenting. :P DUSCH! :)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0