Mitt nya liv

Är inte riktigt lika arg längre. Jag vet, bli arg för att tv-program? Men det är så bra och jag vill verkligen se det. Mitt största tv-nöje på hela veckan. Undrar vad Jonas skulle säga om jag ryckte sladden en måndag när 100 Höjdare går? Haha, hemska tanke. :P

Mitt nya liv har börjat idag. Tyvärr gick det inte så bra, men ändå. Jag försökte! ;) Cindy har bestämt sig för att börja sitt nya liv och hon tycker vi ska öka på våra promenader (fler i veckan och längre) och hon har även börjat med stegräknare. Jonas mamma och pappa har använt det mycket innan och just nu gör Danne det. Jag har också haft den ett par dagar innan, men jag gick inte så mycket och sen räknar den inte alla mina "småsteg" här hemma. Men men. Idag gick vi iaf en promenad 08:30 (ja, på morgon! :P). Visserligen den vanliga vi brukar gå - runt Mörtsjön, men det blev inte så mycket steg på min räknare. 3 200 steg blev det och sedan bar det av till skolan. Vid dagens slut visade den bara 3 000 till, alltså slutade det med drygt 6 000 steg idag. Rekommendationen är 10 000 steg per dag. Puh, man måste gå ganska mycket för att komma upp i det. Aja, jag kämpar på och jag är inte superseriös med stegräknaren. Måste köpa en ny för denna jag har nu är sönder i infästningen och trycker mot höftbenet, aj aj. Jag är iaf glad om jag kommer upp i 10 000 steg någon gång i veckan. ;) Är ganska trött nu, blir sängen snart, ska bara först... ;) Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0