Hjälp

Imorgon blir det att åka till doktorn för min sura mage. Ska vara där 8:30 så måste verkligen sova nu, annars kommer jag somna i hennes knä :P Lite läskigt att åka till doktorn. Har inte rikttigt vant mig vid att man måste bli vuxen nu och göra sådant själv. :/

Idag har inte hänt så jättemycket roligt. Var i skolan, det var iofs lite mysigt att träffa tjejerna. Tycker om dem mycket! Finns många trevliga i klassen. Jag och en tjej käkade till och med lunch, mysigt. Till och med, står för att vi äter typ aldrig lunch i skolan och jag är en av dem som tycker det är mysigt att göra det och tar mig råd och tid till det ibland. Inte alla som resonerar så.

Nu kurs nu, började igår. Vår lärare verkar bra. Hon är skåning. :) Hon är inte som vår förra lärare, hon kändes så stressad. Inger som vi har nu är lugn och jag har kommit på att det är en av de två viktigaste egenskaperna en lärare på högskolenivå måste besitta, dels att de är lugna och de måste vara organiserade och ha en struktur i undervisningen. Ordning och reda, pengar på fredag! ;) Vad tycker ni? Bör alla lärare vara så, oavsett vilken ålder man undervisar? Specialpedagogik är det på schemat nu i fem veckor. Det känns mer intressant än vad jag trodde att det skulle bli. Vår lärare gjorde en superintressant presentation av sig själv och jag älskar att lyssna på människor som är duktiga berättare och som har intressanta saker att berätta. Iaf, spec. ped. är ju någonting som alla oftast kan ha något minne av från sin egen skoltid. Att man hade specialklasser eller specialpedagoger man fick gå till. Det blir nog bra, bättre än förra kursen som var ganska tråkig enligt mig.

Ligger nu fyra i kön till lägenheten så det blir inget denna gång heller. Nu skiljer det iaf inte så mycket i ködagar, vi har 637 och den som ligger först har 666 ködagar. Vi vet inte riktigt hur vi gör, tråkigt om vi skulle få en lägenhet innan sommaren, som vi inte kommer bo i under tre månader, men behöva betala hyra för. Hörde att man kunde få hyra ut i andra hand över sommaren?! Någon som vet något om det?

Nej nu måste jag hoppa i säng! Ciao!

Kommentarer
Postat av: marie

Härligt att ni fått en bra lärare, vår är otroligt mesig o osäker, man blir alldelles nervös när man tittar på henne... Inten struktur och ingen ordning o reda!

Kram

2008-04-03 @ 17:24:37
URL: http://mkohler.blogg.se
Postat av: marie

Haha, jag gillade Suzanne, lite fart i henne! Hon hade ju ändå koll på litteratur o hur kursen skule se ut, de gör inte denna :(.

Inget Tegel för mig, kommer inte vara i Täby
helgen, jobbbar så jag håller mig på min sida av stan :)!
trevlig Helg!
kram kram

2008-04-03 @ 22:03:58
URL: http://mkohler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0