Bussen från centrum..

Igår var jag en sväng i centrum efter skolan, skulle träffa en tjej och fixa med mina krämer. Men skitsamma, inte det som är poängen. Poängen är att alla dessa skitungar som springer runt i centrum (det bryr jag mig inte om att de gör, vad ska man annars göra i Täby vid den tidpunkten? Hey, jag var ju där! :P) och ska ta bussen hem. Samma buss som mig! Det "roliga" är att när man tar bussen från Danderyd bildar allt vanligt folk som står där en kö, som vanligt folk brukar göra! Och det bästa är, vet ni vad det bästa är? JO! Att folk inte tränger sig. Men nej, är man 15 år och ska ta bussen från Täby Centrum trängs man. Åhh! "Har inte din mamma lärt dig hur man står i kö?" Snäll som jag är, låter jag många gå på före mig och jag kommer på bussen nästan sist, nästan alltid. Det spelar inte så stor roll att jag kommer på sist, utan att andra trängs! Det är liksom inget led, utan en klunga som trycker på bakifrån, som på en galen konsert där alla groupies vill känna lukten av bandets svett... Typ!

Jag är inte så arg som det må låta, men det är en smula irriterande. Man kan ju hoppas att alla dessa skitungar växer upp och lär sig bilda en kö som vuxna och mogna människor gör. Eller kommer de nya generationerna lägga grunden för ett kölöst och istället klungande samhälle? ;) Kommer vi säga stå i klung istället för stå i kö som vi säger idag? :P

Godnatt och ciao mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0