Besviken, men glad

Ja idag har det varit känslornas dag. Om vi börjar med natten så var den lång, om man ser till hur länge jag var vaken och kort om man ser till hur länge jag fick sova. :P När jag låg i sängen var jag så upprymd av alla tankar som for runt i huvudet kring lägenheten, så jag bestämde mig för att läsa kurslitteratur. Gjorde det i drygt en timme, till kl. två, men kunde inte riktigt somna då heller, men somnade väl runt halv tre.

Upp halv sju och kollade lägenheten, fortfarande ett, yes! :) Stack till skolan. Pratade med en på instutionen (min gamla lärare från Kulturanalyser :P) och hon bad mig maila om mina byten och så (har gjort det nu ikväll). Sedan ringde jag till SSSB och frågade om kontraktskrivning, eftersom Jonas är bortrest i veckan och om uthyrning i sommar. Allt det "löste sig", det var inga problem. Gick sedan på rasten och kollade lägenheten, en halvtimme efter den gått ut, "Du är nummer två i kön". VA? NEEJ! Vad hände? Någon hade satt upp sig som hade fler ködagar än oss på de två timmarna. Så jäkla surt. :(

Aja, slutade vid tolv, men var glad ändå. Lyckoruset jag byggt upp under hela helgen verkade hålla i sig, tur var väl det. :) Hoppade av bussen två stationer tidigare och gick en omväg hem. 7 500 steg var jag uppe när jag kom hem. Käkade lunch och slappade. Pratade med älskling, vi var besvikna båda två. Klockan var nu halv sex och jag som hade tänkt vila. Det kändes för sent för det så gick en promenad till affären för att handla självhäftande plast (sånt man klär skolböcker med) till mitt fotoalbum. De hade givetvis inte det, men någon ursäkt var jag tvungen att ha för att ta mig ut. Det blev min andra favoritglass, Sia's Lemoncurd istället. :P

image195
MUMS! Har ätit ett lass av den nu till Anna Pihl. :)


Iaf på väg hem gick jag också en liten omväg och mötte då Jonas pappa, som var på väg hem från jobbet i bilen. Han: "Ska du hem eller?" Jag: "Man samlar inga steg på att åka bil!" ;) Väl hemma, yes, 10 000 steg, nådde mitt mål för dagen. :) Så sammanfattningsvis innehöll dagen känslor som: bevikelse, lycka, saknad och tillfredsställelse.

Är sjukt trött nu så det lutar åt sängen snart. Jag har sovmorgon imorgon så tänkte ställa klockan sent och hoppas på att man vaknar utav sig själv. Så skönt att göra det. Ska försöka få tag på Jonas, som inte svarar. :/ Aja, godnatt säger jag väl då! (Konstigt att tänka på att lägga sig för natten klockan 21:30, inte alls likt mig. Vet inte när det hände senast. :P) Ciao!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tråkigt att det inte blev någon lägenhet, som sagt tror jag att eran tur kommer, ni förtjänar någonting bättre! :) Puss

2008-04-14 @ 22:53:21
URL: http://mariaekbergs.blogg.se
Postat av: Pappa

Tråkigt med lägenheten, men bättre lycka nästa gång. Det finns säkert både bättre och billigare ! Grattis till stegen iaf !

2008-04-15 @ 07:28:02
Postat av: Sandra

Synd att ni inte fick lägenheten! TYPISKT! Snuvad på en halvtimme! Men snart ska ni se att ni får en superbra lägenhet; Er lägenhet!

2008-04-16 @ 15:11:30
URL: http://sandrakocmut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0